Artikel 1 Definities

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Opdrachtnemer
    Kidscoaching 2b Happy, gevestigd te Amsterdam, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 81869630, gebruiker van deze Algemene Voorwaarden;
  • Opdrachtgever
    De wederpartij van Opdrachtnemer bij de Overeenkomst, veelal de wettelijk gezaghebbende ouder(s) of de wettelijke vertegenwoordiger van het Kind;
  • Partijen
    Opdrachtgever en Opdrachtnemer;
  • Overeenkomst
    Een mondelinge dan wel schriftelijke Overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer betreffende het verlenen van diensten door Opdrachtnemer;
  • Diensten
    Alle door Opdrachtnemer geleverde diensten en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard;
  • Kind
    De minderjarige, of volwassene met geestelijke beperking van een minderjarige, ten behoeve van wie Opdrachtgever de Overeenkomst tot het verlenen van diensten is aangegaan;
  • Schriftelijk
    In hard copy dan wel langs elektronische weg.

Artikel 2 Toepasselijkheid

  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding en offerte, zowel mondeling als schriftelijk, van Opdrachtnemer, op iedere Overeenkomst tussen Partijen en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
  2. Indien deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn op een Overeenkomst tussen Partijen, dan zullen deze ook op toekomstige Overeenkomsten tussen Partijen van toepassing zijn.
  3. Afwijkingen op deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

Artikel 3 Kennismaking / Informatie-uitwisseling

  1. Indien Partijen niet eerder een Overeenkomst hebben gesloten dan zal in beginsel voorafgaand aan het sluiten van een Overeenkomst een gesprek plaatsvinden.
  2. Tijdens een eerste afspraak zal Opdrachtnemer de Opdrachtgever wijzen op de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden en de gehanteerde prijzen en tarieven. Deze zijn tevens in te zien en te downloaden op www.kidscoaching2bhappy.nl.
  3. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer voorzien van de voor de dienstverlening relevante informatie. Indien de dienstverlening betrekking heeft op begeleiding van een Kind jonger dan 16 jaar, dan zal Opdrachtgever aan Opdrachtnemer mededelen wie het ouderlijk gezag heeft over het Kind, dan wel hoe de wettelijke vertegenwoordiging is geregeld.

Artikel 4 Overeenkomst

  1. Een Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de afspraken over de overeengekomen dienstverlening op schrift zijn gesteld en door Opdrachtgever voor akkoord zijn ondertekend.
  2. In afwijking van lid 1, artikel 4, kan een Overeenkomst eveneens tot stand komen indien de mondeling gemaakte afspraken per e-mail of anderszins langs elektronische weg aan Opdrachtgever zijn bevestigd en door Opdrachtgever akkoord zijn verklaard.
  3. Indien de dienstverlening betrekking heeft op begeleiding van een kind jonger dan 16 jaar en de Opdrachtgever is niet de enige wettelijk gezaghebbende ouder of de wettelijke vertegenwoordiger van het Kind, dan geldt tevens het gestelde in lid 4, 5 en 6 van artikel 4.
  4. Alle wettelijk gezaghebbende ouders dienen schriftelijk in te stemmen met de begeleiding van het Kind. De gezaghebbende ouder die Opdrachtgever is, is verplicht om de andere gezaghebbende ouder deugdelijk te informeren over de begeleiding van het Kind en is verplicht om ervoor zorg te dragen dat ook deze ouder zijn of haar schriftelijke toestemming verleent. Dit geldt tevens in geval van wijzigingen in de begeleiding.
  5. Indien de andere gezaghebbende ouder niet of niet langer instemt met begeleiding van het Kind, dan is Opdrachtgever verplicht om Opdrachtnemer hier terstond van op de hoogte te stellen. In dat geval is het Opdrachtnemer niet of niet langer toegestaan het Kind te begeleiden.
  6. Indien Opdrachtgever niet of niet volledig aan het gestelde in lid 4 en/of 5 van artikel 4 heeft voldaan, dan zijn de gevolgen hiervan voor rekening van Opdrachtgever. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer volledig vrijwaren indien Opdrachtnemer ter zake door de andere ouder wordt aangesproken

Artikel 5 Uitvoering overeenkomst

  1. Opdrachtnemer werkt in dienst van het Kind en volgens de rechten van het Kind.
  2. Een coachingstraject start met een intakegesprek met de gezaghebbende ouder(s), waarbij het Kind aan het eind van dit gesprek kort aansluit voor kennismaking, tenzij anders overeengekomen.
  3. De vorderingen van het Kind worden tijdens een tussentijds en/of eindgesprek uitvoerig besproken.
  4. Opdrachtnemer kan, indien van toepassing, Opdrachtgever adviseren een doorverwijzing via de huisarts of GZ-psycholoog aan te vragen voor verder onderzoek of andersoortige hulpverlening.
  5. Een coachsessie duurt 60 minuten, tenzij anders overeengekomen.
  6. Op verzoek van Opdrachtgever kan een observatie of verslaglegging worden gedaan. In overleg wordt de benodigde tijd ingeschat, geregistreerd en gefactureerd aan Opdrachtgever, op basis van het uurtarief zoals vermeld op www.kidscoaching2bhappy.nl.
  7. Het traject wordt beëindigd in overleg met het Kind, Opdrachtgever en Opdrachtnemer, tenzij anders overeengekomen.

Artikel 6 Regels rond afspraken

  1. Afspraken voor een sessie en/of activiteit beginnen en eindigen op de afgesproken tijdstippen. Opdrachtgever dient ervoor zorg te dragen dat het Kind tijdig op afgesproken tijdstip en plaats aanwezig is en na afloop op de afgesproken tijd wordt opgehaald, dan wel zelfstandig vertrekt indien afgesproken.
  2. Indien een sessie en/of activiteit niet op tijd kan beginnen omdat het Kind niet aanwezig is, dan betekent dit niet dat de sessie en/of activiteit voortduurt na het overeengekomen tijdstip. Opdrachtgever blijft alsdan het volledige tarief verschuldigd.
  3. Opdrachtgever dient tijdens een sessie en/of activiteit telefonisch bereikbaar te zijn voor Opdrachtnemer.
  4. Indien Opdrachtgever een afspraak wenst af te zeggen, bijvoorbeeld omdat het Kind door ziekte of anderszins verhinderd is, dan dient Opdrachtgever hier Opdrachtnemer zo spoedig mogelijk van op de hoogte te stellen, dit kan telefonisch, via Whatsapp of per e-mail.
  5. Indien een afspraak door Opdrachtgever wordt geannuleerd korter dan 24 uur voor aanvang en er geen aanwijsbare reden van overmacht is waardoor dit eerder gemeld kon worden, dan is Opdrachtnemer gerechtigd om het overeengekomen tarief voor de afspraak in rekening te brengen aan Opdrachtgever.
  6. Opdrachtnemer is te allen tijde gerechtigd om een afspraak af te zeggen of te verzetten indien de afspraak door overmacht geen doorgang kan vinden. Opdrachtnemer zal de Opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen. Onder overmacht in dit verband wordt onder meer verstaan: ziekte, arbeidsongeschiktheid of noodzakelijke zorg aan een dierbare.

Artikel 7 Tarieven

  1. Aanbiedingen van Opdrachtnemer zijn gebaseerd op de informatie die door Opdrachtgever is verstrekt, alsmede de verwachte tijdsduur of de te besteden tijd en de geldende tarieven.
  2. De geldende tarieven staan vermeld op www.kidscoaching2bhappy.nl en worden op verzoek aan Opdrachtgever toegezonden.
  3. Handelingen / dienstverlening waarvoor geen vast tarief geldt, zullen op basis van bestede tijd tegen het uurtarief aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
  4. Opdrachtnemer is gerechtigd om de tarieven aan te passen. Tariefswijzigingen dienen minimaal 1 maand voor inwerkingtreding te worden aangekondigd.
  5. Bij afspraken op een andere locatie dan waar Opdrachtnemer is gevestigd, worden reiskosten in rekening gebracht van € 0,35 per kilometer vanaf de eerste kilometer. Opdrachtnemer is tevens gerechtigd eventueel gemaakte parkeerkosten in rekening te brengen.

Artikel 8 Factuur en betaling

  1. Opdrachtnemer stuurt Opdrachtgever periodiek een factuur voor de overeengekomen dienstverlening. Opdrachtgever dient facturen binnen 14 dagen na factuurdatum aan Opdrachtnemer te betalen met in achtneming van lid 2 artikel 8.
  2. Facturen dienen te allen tijde uiterlijk 48 uur vóór aanvang dienstverlening te zijn voldaan.
  3. Bij afname van een pakket is betaling in 1, 2 of 3 termijnen mogelijk, met in achtneming van lid 2 artikel 8. Hierbij dient de volledige betaling voor het einde van het traject te zijn voldaan.
  4. Bij gebreke van tijdige betaling is Opdrachtnemer gerechtigd de dienstverlening direct op te schorten.
  5. Bij gebreke van tijdige betaling ontvangt Opdrachtgever een herinnering met het verzoek om binnen 5 dagen te betalen. Indien Opdrachtgever in gebreke blijft, is Opdrachtnemer genoodzaakt de vordering aan Opdrachtgever uit handen te geven aan derden. Alle kosten die hieraan verbonden zijn komen, conform de wet, voor rekening van Opdrachtgever.

Artikel 9 Vertrouwelijkheid en privacy

  1. Opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding van alles wat besproken is tijdens of in het kader van de dienstverlening. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de Opdrachtgever is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  2. Voor overleg met derden in het belang van het Kind jonger dan 16 jaar, is toestemming vereist van de wettelijk gezaghebbende ouders en indien relevant van het Kind. Artikel 4 lid 3 is hierop van overeenkomstige toepassing.
  3. Opdrachtnemer zal vertrouwelijk omgaan met persoonsgegevens van Opdrachtgever en het Kind, in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van Persoonsgegevens, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
  4. Opdrachtnemer is verplicht zich te houden aan de meldcode kindermishandeling en de meldcode huishoudelijk geweld.

Artikel 10 Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Opdrachtnemer heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk een duidelijk omschreven resultaat is overeengekomen.
  2. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor directe of indirecte schade of letsel voortvloeiende uit, of in verband met, de geboden diensten, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld door nalatigheid.
  3. Aansprakelijkheid voor indirecte schade is uitgesloten. Aansprakelijkheid voor directe schade in geval van grove schuld door nalatigheid door Opdrachtnemer is beperkt tot het bedrag dat door de verzekeraar wordt uitgekeerd.
  4. Indien de verzekeraar niet uitkeert, dan is aansprakelijkheid gemaximeerd tot het bedrag dat met de Overeenkomst is gemoeid, doch maximaal berekend over de duur van een periode van 3 maanden.
  5. Opdrachtnemer kan geen beroep doen op enige aansprakelijkheid beperkende bepaling, indien de schade het gevolg is van diens opzet of grove schuld.

Artikel 11 Klachten en geschillen

  1. Indien het Kind rechtstreeks in zijn belang getroffen is door handeling van Opdrachtnemer, kan Opdrachtgever binnen 5 dagen na de situatie schriftelijk een klacht indienen bij Opdrachtnemer via info@kidscoaching2bhappy.nl.
  2. Opdrachtnemer zal binnen een week contact opnemen met Opdrachtgever om de klacht te bespreken om samen tot een passende oplossing te komen.

Artikel 12 Slotbepalingen

  1. Op deze Algemene Voorwaarden en alle Overeenkomsten tussen Partijen is Nederlands recht van toepassing.
  2. Deze Algemene Voorwaarden zijn in te zien op de website van Opdrachtnemer www.kidscoaching2bhappy.nl.